Rower, zima i luty- podsumowanie

Luty udało się zamknąć całkiem zacnie- prawie 850 km. Wynik porównywalny z październikiem i listopadem, więc tym bardziej cieszy 🙂 Rok temu dopiero w marcu rozkręcałem się na rowerze stacjonarnym do sezonu- w całym miesiącu 4,5h i dodatkowo 4h na rowerze w terenie. W sumie w marcu 2014 zrobiłem 170 Km 🙂

Zaznaczenie_654

 

W 2015 zacząłem jeździć od 10 stycznia i już jeździ mi się całkiem nieźle. Po półtorej miesiąca organizm wraca do dawnej formy. Nawet zaczyna mi się udawać robić przejazdy w strefie tlenowej, choć tylko wieczorem, bo rano w niskich temperaturach obciążenie organizmu jest jeszcze za duże. Najważniejsze, że udało mi się wejść w rutynę codziennej jazdy. Teraz przejazd inaczej niż rowerem jest dziwny i bardzo niekomfortowy.

Niestety zima w tym roku jest bardzo łagodna i było tylko kilka dni z dużym śniegiem.

Zima na rowerze w lutym 2015 w śniegu

Zima na rowerze w lutym 2015

 

Tegoroczny luty zachowam w pamięci jako miesiąc słoneczny i mroźny 🙂 Ubrania zimowe sprawiają się bardzo dobrze. Pomimo temperatur ok. -3 do -5 było mi ciepło (rękawice Dry Star i buty Shimano MW81). Pod koniec lutego zrobiło się bardzo ciepło- ok +5 stopni- jeszcze badam zachowanie tych ubrań, ale wygląda na to, że w butach jeszcze jest OK, ale rękawice po jeździe są już w środku mokre.

Kolarski tor wyścigowy Pruszków

Kolarski tor wyścigowy Pruszków

 

W ciągu tego miesiąca strzeliłem 3 serwisy. W każdym tygodniu zdarzały się mokre dni i zimowe warunki wymusiły częste czyszczenie i regulacje. Bez nich momentalnie napęd, obręcze, rama i każda inna część roweru pokrywają się mieszaniną błota i soli co powoduje zwiększone zużycie części(napęd jest do wymiany, klocki już wymieniłem). Pogoda była tak dobra, że prace mogłem przeprowadzić na dworze przy świetle słonecznym, choć muszę przyznać, że było bardzo zimno- ręce w rękawiczkach jednorazowych zmarzły mi na maksa 😉

Zima- serwis roweru i śnieg

Zima- serwis roweru i śnieg

 

Największym odkryciem w lutym był kolarski tor wyścigowy w Pruszkowie. Rower wyścigowy- ultra lekki, z ostrym kołem i slikami z dużym ciśnieniem był zaskakującym nowym przeżyciem. Warunki stworzone na torze i sprzęt pozwalają uzyskać niesamowitą prędkość. Na pewno będę regularnie korzystał z możliwości śmigania na tym torze.

Kolarski tor wyscigowy Pruszkow pochylenie 40 stopni

Kolarski tor wyscigowy Pruszkow pochylenie 40 stopni

 

Bookmark the permalink.

Comments are closed.